Øgede salget gennem markedsføring på instagram 

Virksomheden SkønhedOgNegle.dk blev etableret for snart tre år siden som et hobbyprojekt, mens Bjørg Lamhauge arbejdede som selvstændig negleteknikker i København. Drømmen om egen webshop havde eksisteret i flere år. Da hun besluttede, at nu skulle det være, hjalp Bjørgs mand Mads med at lave hjemmesiden til webshoppen. Webshoppen blev lanceret med få udvalgte men lækre produkter, som Bjørg også solgte i sin neglesalon.


Da hun startede virksomheden fyldte varelageret blot et lille skab hjemme i lejligheden i København, men efter kun to år udviklede det sig til 800 varenumre fordelt i tre værelser i deres hus, hvor de bor i dag. Det lykkedes dengang Bjørg at tale ind til sine allerede mange følgere og samtidig skabe kendskab til SkønhedOgNegle.dk overfor nye kunder, ved at lave markedsføring på de sociale medier.


Succesen betød, at aftenerne ofte var lange for at kunne følge med, da der godt kunne tikke 100 ordrer ind på én dag. Derfor besluttede Bjørg og hendes mand sig for at finde en full service lagerpartner. Det er hun glad for i dag. For så kan hun bruge tid på markedsføring, udvælgelse af de helt rigtige produkter til webshoppen og besvarelse af kundehenvendelser, som hun lægger meget vægt på er både ærlige og personlige. Der tikker dagligt mange beskeder ind, blandt andet vedrørende spørgsmål omkring produkterne, samt hvilke produkter hun selv bruger og kan anbefale.


I dag forhandler hun flere end 50 mærker i webshoppen. Men det er ikke hvilke som helst produkter, der forhandles hos SkønhedOgNegle.dk. Bjørg er nemlig meget kvalitetsbevidst og sælger udelukkende produkter, som hun kan stå 100 % inde for og ved virker. Alle produkterne der sælges i webshoppen, bliver nøje udvalgt, testet og vurderet, inden de bliver en del af sortimentet.


Mediet Instagram

Bjørg har i flere år gjort meget brug af de sociale medier som salgskanal. Hun startede ud med at markedsføre sine produkter via Facebook men er med tiden gået mere over til Instagram, som hun hovedsageligt anvender nu og som står for godt og vel hele salget i dag.

"Mine stories bliver set af rigtig mange mennesker. Jeg kan godt lide, at der er så mange, der bruger det. Så jeg er glad for, at der findes et medie som Instagram,” fortæller Bjørg.

Bjørg nævner også, at hun har haft brugt Facebook meget mere førhen, men at det ikke er derigennem, at salget i dag er størst.

"Facebook gav meget dengang, men det virker på mig som om, at folk ikke bruger Facebook så meget i dag. Selvom jeg har 8.000 følgere, så kan jeg se på mine opslag, at jeg ikke når ud til særlig mange.”

Bjørg er hjemmevant på de sociale medier og meget synlig gennem opslag og specielt daglige stories. I dag har hun på Instagram-profilen skoenhedognegle.dk lige over 3.000 følgere og på sin egen private Instagram-profil lifestylebybjorg 16.700 følgere.

For hende er Instagram et rigtig godt medie at promovere sine produkter igennem, og hun gør mest brug af stories for at nå ud til så mange som muligt. Bjørg fortæller samtidig, at det er tydeligt at se en forskel i salget på webshoppen alt efter, hvor meget hun har interageret på Instagram den pågældende dag. 


Udover Instagram kommer der også gang i salget, når hun udsender nyhedsbreve med bl.a. nyheder, rabatter, gode råd og tilbud. 


Det er vigtigt at kunne stå 100 % inde for det man sælger

… Dette er et af Bjørgs råd til andre e-handlere, der gerne vil i gang med at sælge gennem de sociale medier.

”En anden ting, der også sælger meget, det er at lægge før- og efterbilleder op", fortæller Bjørg. Her nævner hun også, at det selvfølgelig ikke er alle, der har mulighed for at dele før- og efterbilleder, men det er noget der giver rigtig meget, hvis man har mulighed for det.

En sidste ting som, som Bjørg også vil anbefale, er brugen af video – noget som hun selv gerne vil arbejde noget mere med, f.eks. til at vise sine kunder, hvordan man bruger bestemte produkter.

”Jeg følger også nogle profiler, som er virkelig gode til at lave videoer. Det kunne jeg godt tænke mig at være bedre til. Så ville jeg demonstrere og vise de produkter, jeg bruger. Jeg tror, at det giver endnu mere, hvis man er god til at lave videoer,” afslutter Bjørg.

Vi udvider!

Siden vi åbnede dørene hos E-Synergi på Bogø tilbage i 2017, er der sket en hel masse! Vi startede ud med helt tomme lokaler til i dag - blot tre år efter - at have behov for mere plads. Det er jo helt fantastisk!

Det er derfor en glæde at kunne fortælle jer, at vi til foråret 2021 udvider med op til 4.000 kvadratmeter i Vordingborg - udover de 3.000 kvadratmeter vi har på Bogø.

Det betyder, at vi kan imødekomme alle vores kunders vækst. Derudover vil der også være kapacitet til at imødekomme behovene hos nye kunder. Vi har her på det seneste lavet aftaler med et par nye kunder, som vi glæder os til at fortælle jer mere om.

Har din virksomhed behov for mere lagerplads i nær fremtid, eller kender du til en anden webshop, som leder efter en lager- og logistikpartner, så kontakt os på telefon 91 25 60 00 eller mail info@e-synergi.dk for at høre nærmere.

Virksomhedsbesøg fra estland

Fredag den 13. november havde vi besøg af Chaga Health, der tog til Danmark for at besøge E-Synergi og de lokale virksomheder, som er en del af E-Hub, der er vores e-handelsfællesskab/kontorfællesskab.

Chaga Health er en estisk virksomhed, der forhandler eliksir baseret på svampen "chaga", der trives godt i naturen i Estland grundet temperaturforholdene og de mange skovområder.

Svampen chaga har været kendt i Estland i mere end 100 år som et kosttilskud til at booste immunforsvaret.

Chaga plantes inde i træstammen og gror derefter i træet i ca. fem år, før det skæres af træet og bruges til udviklingen af blandt andet eliksir.

Denne fredag afholdt vi workshop, hvor vi blev præsenteret for virksomheden og deres interesse for at komme ind på det danske marked.

Workshoppen blev afholdt hos E-Synergi, hvor Chaga Health fik vist og præsenteret mulighederne for en full service lagerpartner.

Derudover blev der afholdt møder med de enkelte virksomheder, som er en del af E-Hub, der kunne byde ind med forskellige serviceydelser, herunder online markedsføring, kommunikation, fotos og video, grafisk design, branding, influencer marketing, call center, prisstrategi og markedsanalyse.

Monika Jakobson, der er eksportchef hos Chaga Health, var meget postiv omkring deres besøg:

"Our visit to E-synergy left us a very professional and reassuring experience to move further with this cooperation project. We were greeted with not only extreme professionalism, but also a very thought-through, client friendly business concept and all the necessary details that are needed for a full service.

We hope that through a fruitful cooperation with E-Synergy we will be able to win the hearts of also Danish customers and strengthen this bond even more. As our visit to Denmark gave us strong confirmation that not only are the two countries connected through strong historical roots, but the cultural, intellectual and value system similarities between Estonia and Denmark are heartwarmingly alike."

Læs mere om chaga health her

Kontakt