En abonnementsvirksomhed i kraftig vækst!

- Det handler om at spørge målgruppen direkte 

Har du små børn? Så har du måske hørt om virksomheden LittleUnBox. LittleUnBox er en abonnementsbaseret webshop, der tilbyder levering af månedlige skræddersyede bokse til enten gravide eller nybagte forældre med børn i alderen 0-2 år.


Idéen til LittleUnBox fik Camilla Blicher Mitchell i starten af 2020, mens hun var på barsel. Som førstegangsmor oplevede Camilla nemlig, at det var en jungle at finde rundt i de mange forskellige produkter, der findes på markedet til de helt små.

Camilla havde samtidig i flere år gået med ønsket om at starte egen virksomhed og havde i længere tid været fascineret af abonnementsverdenen. Så da idéen til LittleUnBox opstod, kom Camilla hurtigt ud over stepperne. ”Nu er jeg meget hurtig fra tanke til handling,” fortæller Camilla. Hun ville gerne gøre det nemmere for nybagte forældre at finde ud af, hvilke produkter de skulle købe.

Inden boksene blev lanceret, undersøgte Camilla behovet ude i markedet ved at teste det af på målgruppen. Det er hun i dag glad for, at hun gjorde.

”Det gjorde egentlig også, at jeg faktisk startede ét sted og endte ud et andet sted - tættere på det, som behovet faktisk var. Så det er jeg, set i bakspejlet, sindssygt glad for, at jeg gjorde,” fortæller Camilla.

De skræddersyede bokse består af en sammensætning af nøje udvalgte produkter, på baggrund af den research hun foretog, samt de gode erfaringer hun og hendes datter selv har med produkterne. - Og det er den erfaring, som hun gerne vil give videre til andre nybagte forældre.

Cirka halvanden måned forud for lanceringen, startede Camilla med markedsføringen af produkterne via de sociale medier. Det resulterede i, at da LittleUnBox blev lanceret den 17. maj, tikkede der ordrer ind fra første minut.

Der har fra start været høje ambitioner. I takt med, at der blev skruet op for markedsføringen, steg medlemstilgangen, hvilket medførte, at Camilla fik mere og mere travlt med at pakke og sende ordrer. Hun besluttede derfor at outsource opgaverne og finde en full service lager- og logistikpartner. Igennem sit netværk blev hun introduceret til E-Synergi, som fra januar måned i år har varetaget lagerfunktionen, pakningen og forsendelsen.

På den korte tid, har Camilla allerede mærket en kæmpe forandring. Der er blevet frigivet meget mere tid, som hun vil bruge på at fortsætte udviklingen af forretningen og de skræddersyede bokse samt øge medlemstallet. ”Jeg kan lige pludselig fokusere mere på medlemmerne – både de nye og eksisterende. Jeg værdsætter virkelig dialogen med mine medlemmer. Hos LittleUnBox gør vi alt for at imødekomme medlemmernes behov. Det er jo også deres LittleUnBox og dermed også på baggrund af deres erfaringer, at boksene bliver udviklet,” fortæller Camilla.

I dag - blot 8 måneder efter lanceringen – har LittleUnBox allerede opnået en flot vækst i antallet af medlemmer, der hver måned ser frem til at modtage en boks med lækre, udvalgte produkter.


Fordele ved en abonnementsforretning

Allerede fra start var Camilla ikke i tvivl om, at det skulle være en abonnementsforretning, som hun ville etablere. Der er nemlig nogle klare fordele ved at have en abonnementsforretning fra hendes synspunkt:

”…der er en markant større kundeloyalitet, og fordelen ved ikke mindst, at omsætningen hver måned er mere "forudsigelig". Jeg skal ikke starte på 0 kr. hver måned, men kan arbejde med estimater baseret på eksisterende medlemmer, churn af medlemmer + nye medlemmer,” fortæller Camilla.

Der er selvfølgelig ikke udelukkende fordele ved at drive en abonnementsbaseret virksomhed. Der kan være begrænsninger i forhold til kampagner og tilbud. Derudover er der fastlåste priser og vilkår, som man ikke bare kan ændre til nye kunder. Samtidig kan det også være en udfordring kontinuerligt at levere værdi igennem kundens levetid.


Et godt råd - spørg målgruppen!

Camillas råd til andre, der går med tankerne om at starte en abonnementsforretning er, at man allerede tidligt i processen skal inddrage målgruppen.

”Jeg vil helt klart sige - gå ud og spørg ind til, hvad det er, de vil have. Hvis jeg ikke havde gjort det i starten, så var jeg kommet ud med et helt andet produkt – et produkt, der måske på ingen måde havde været lige så succesfuldt.

Det jeg gør meget i nu, hvor jeg har over 3.000 følgere på Instagram, det er at være tit i dialog med dem, der følger mig og mine medlemmer. At tage dialogen med dem, som skal købe ens produkt og spørge ind til, hvad det er, de vil have. Det tror jeg egentlig er det bedste råd. Jeg tror virkelig, at man kan sidde med en forudindtaget tanke omkring, at det er det her behovet er, men når man så kommer ud i den virkelige verden, så er det ikke sikkert, at det er sådan behovet faktisk er,” afslutter Camilla.

Glæd jer til det næste e-treat event

Vi glæder os og håber, at vi snart kan sætte en dato i kalenderen for det næste E-Treat event - vi har nemlig en masse spændende emner i ærmet!

Indtil videre kan vi afsløre, at vi har allieret os med Niels Preysz, som vil deltage på det næste E-Treat som oplægsholder. Niels Preysz er Business Development Manager, CPH hos virksomheden NO ZEBRA og vil gøre os meget klogere på:

  • Konverteringsoptimering 
    • Tilpasning af site
    • Forbedring af kundeoplevelsen og dermed konverteringen
    • Inddragelse af konkrete eksempler på konverteringsoptimering
  • E-handel i organisationen – hvordan organiserer man virksomheden i forhold til e-handel?

Niels vil gerne deltage på E-Treat, fordi han mener, at samarbejde omkring digitalisering er vigtigt: ”Vi har et fælles mål om at digitalisere Danmark – og det er hele landet, så vi står stærkt overfor globale konkurrenter. Dette kan lade sig gøre, hvis vi arbejder sammen og lytter til hinanden. Jeg vil gerne støtte op om Dans og E-Synergis vision om at udnytte styrkerne i den sydlige del af Sjælland, hvor en kobling til resten af EU er inden for rækkevidde,” fortæller Niels Preysz.

Vi opdaterer jer løbende med mere spændende information om arrangementet og håber, at vi snart kan vende tilbage med en dato.


Læs Niels Preysz' blogindlæg om e-handels-optur 2021

Fotos fra E-Treat i august 2020

Kontakt